.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مطهری:دفاع از هاشمی در بحران اخیر ، دفاع از مظلوم است

در پی انتشار مطلبی کنایه‌آمیز و سخیف در روزنامه «وطن امروز» علیه علی مطهری، این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جوابیه‌ای برای این روزنامه ارسال کرده است.

متن کامل این جوابیه که در خود روزنامه نیز منتشر شده است، به این شرح است:

جناب آقاي علي اكبر بهشتي

با اهداء سلام، مقاله جناب عالي را تحت عنوان «آقاي مطهري! حيف روزخند» در شماره دوشنبه 19 بهمن آن روزنامه خواندم. اهانتهايي كه به اينجانب كرده‌ايد نشان مي‌دهد كه مقاله را از روي عصبانيت نوشته‌ايد. فقط چند نكته را تذكر مي‌دهم:

1. نوشته‌ايد در دوره اصلاحات اينجانب فقط درباره خرافي بودن چهارشنبه سوري و سيزده بدر نوشته‌ام و توجهي به حملات برخي اصلاح‌طلبان به اصل اسلام نداشته‌ام. مقالات من در آن دوره در كتابي به نام «اصلاح طلبي» منتشر شده و نشان مي‌دهد كمتر كسي به اندازه اين بنده به مباني فكري آنها پرداخته است. ترويج برخي سنت‌هاي خرافي ايران باستان در آن دوره يكي از انحرافات آنها بوده، همچنان كه امروز نيز اين انحراف وجود دارد و مقاله شما نيز به عنوان يكي از حاميان متعصب دولت نشان مي‌دهد كه اين امور را مهم نمي‌دانيد.

2. نوشته‌ايد «در اين دوره نيز از اين همه شبيخون، تمام دغدغه شما صيغه دختران دبيرستاني و دفاع از فرزندان هاشمي است». باز مقالات و مصاحبه‌ها و اظهارنظرهاي اينجانب در قبل و بعد از انتخابات اخير نشان مي‌دهد كه اين گونه نيست و حضرت عالي براي فريب دادن خوانندگان روزنامه حقيقت را كتمان كرده‌ايد. به علاوه آنچه من درباره ازدواج موقت گفته‌ام كجا و آنچه شما با عنوان «صيغه دختران دبيرستاني» آورده‌ايد و حاكي از مكنون قلبي شماست كجا؟ انكار ازدواج موقت يا تعدد زوجات در اسلام كه البته بايد در جاي خود انجام شود، نشانه غربزدگي و به معني جواز فساد و فحشا است.

اما دفاع از جناب آقاي هاشمي در بحران اخير، دفاع از مظلوم است، دفاع از كسي است كه خانواده‌اش توسط رئيس جمهور كشور در حضور بيش از پنجاه ميليون بيننده تلويزيون به اختلاس و غارت بيت‌المال متهم شده و وقتي در خواست چند دقيقه فرصت براي دفاع از خود مي‌كند از او دريغ مي‌شود. دفاع از آقاي هاشمي در اين بحران به معني مبارزه با ابزار واقع شدن عدالت خواهي براي افزايش آرا در انتخابات است، و الا رئيس‌جمهور مي‌توانست در چهار سال دوره اول رياست جمهوري خود با نامه‌اي به قوه قضائيه خواستار رسيدگي به پرونده اين افراد شود، همچنان كه مي‌توانست دستور رسيدگي به پرونده برخي شخصيت‌هاي حامي خود و فرزندان آنها را صادر كند. مطرح كردن اين امور در شب انتخابات نشان مي‌دهد كه اين كار براي خدا نيست و اهداف سياسي در كار است.

3. نوشته‌ايد «چگونه احمدي نژاد را ليبرال مي‌خوانيد؟» پاسخ روشن است، كافي است پرده تعصب را كه مايه كوردلي است و انصاف را زايل مي‌كند از جلوي چشم خود كنار بزنيد، آنگاه به روشني درمي‌يابيد كه رئيس جمهور محترم از نظر فرهنگي ليبرال است. به عنوان نمونه، آيا برگزاري جشنواره تورهاي نوروزي توسط سازمان ميراث فرهنگي كه رئيس آن معاون رئيس جمهور است و اين جشنواره بيشتر شبيه محلي براي عرضه بانوان و جذب مشتري سفرهاي نوروزي به وسيله جاذبه‌هاي جنسي بود، نشانه‌اي از ليبرال بودن آقاي احمدي‌نژاد از نظر فرهنگي نيست؟ اگر چنين جشنواره‌اي با ده درصد از اين وقاحت در دوره اصلاحات برگزار مي‌شد، امثال جناب عالي چه فريادها كه مي‌زديد و كفن‌پوشان تظاهرات مي‌كردند كه اسلام از دست رفت؛ اما امروز هيچ اتفاقي نمي‌افتد، چرا؟ به خاطر عشق كور و تعصب نسبت به يك فرد يا گروه، كه عشق به يك شيء انسان را كور و كر مي‌كند.

4. از شهيد آيت‌الله مطهري دم زده‌ايد و اينكه اينجانب از انديشه آن شهيد بد برداشت مي‌كنم. اين سخن ناشي از شناخت نادرست جناب‌عالي از آن بزرگوار است. جمله‌اي دارد استاد مطهري درباره علي (عليه‌السلام) به اين مضمون كه اگر واقعيت اميرالمؤمنين براي مردم آشكار شود بسياري از مدعيان دوستي و پيروي از آن امام در صف دشمنان او قرار مي‌گيرند. اين جمله درباره خود استاد مطهري نيز صادق است. اگر امروز آن شهيد حضور داشت امثال شما در صف دشمنان ايشان قرار داشتيد.

بقيه سخنان شما در آن مقاله آنقدر سست و بي‌پايه است كه نيازي به پاسخ ندارد.

علي مطهري


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبر رشیدی 29 بهمن 1388
درود برشما، بحق فرزند آن عالم واسلام شناس معاصر هستید.بدانید اگر آن بزرگوار الان زنده بود مطمئنااز ناحیه متحجرین بیسواد تکفیر میشدند .جواب این افراد کج فهم ونادان را باید محکم داد تا اینگونه به اصطلاح اظهار فضل الکی نکنند.
بهروز ياسمي 29 بهمن 1388
احسنت بر شما كه با دفاع از هاشمي از نهضت اسلامي و ارزشهاي انقلاب دفاع كرديد
نا شناس 30 بهمن 1388
برایم بسیار جالب است که آقای دکتر علی مطهری می توانست با سکوت هم به امتیازات زیادی در حاکمیت اصولگرایان برسد! ولی اینکار را نکرد و با میدان داری قاطع،افکار و اصول اعتقادی خود را بر همه مزایای دنیوی ترجیح داد!
روحیه پدر شهیدش هم از همین جنس بود و اینها یک طبع آزادگی و آزادمردی می خواهد که ظاهراً در ذات این خانواده تعبیه شده است،چرا که برادرش دکتر محمد مطهری نیز بر همین سیاق رفتار کرده و قلم می زند!
یقیناً دکتر علی لاریجانی نیز متاثر از همین فرهنگ خاموادگی عمل می کند و مهم اینجاست که نقدها و توهینها،این خانواده را نمی توانند بترسانند تا موجب عقب نشینی شوند!
من مواضع این خانواده را مصداق عینی شخصیت شهید مطهری می دانم و بسیار خوشحالم که اینان ضمن مخالفت با اصلاح طلبی،با اصولگرایی کاذب نیز مخالفت می کنند و از هیچ تهاجم روانی هم نمی ترسند!
نکته مهم اینکه این خانواده به شدن هم به ولایت مطلقه فقیه و شخص حضرت آیة الله خامنه ای هم اعتقاد و علاقه و ارادت داشته و تهمت بردار نیستند!نظام به شدت در حال زیان دیدن از تندروهاست، باید فکری به حال این بیماران سیاسی-اجتماعی کرد! اسفندیاری از ساری
مجتبي عزيزي 1 اسفند 1388
ضمن آرزوي علو درجات شهيد بزرگوار آيت الله مطهري صميمانه از فرزند برومند حضرتشان تشكر مي كنم و اميد وارم در ذيل عنايت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف همواره سر بلند باشند
جناب آقاي مطهري ! همه بايد مراقب باشيم كه به نام و اسم ولايت از آن عبور نشود كه خطر بسيار جدي است و سخنان شما گوياي درك صحيح از اين خطر است كه مقام عظماي ولايت حفظه الله هشدار آن را در كلمات خود داده اند.
والسلام علينا و علي عبادالله الصالحين

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.